Thursday, November 16, 2006

Gott bröd att doppa med

Bakade detta i en hast till en Chilicon carne grytan.
Mycket gott att doppa i den goda såsen.
Ska försöka komma ihåg receptet här nedan.



1 pkt jäst

1 tsk salt

1 msk honung

2 msk olivolja

5 dl vatten (hett)

3 dl havregryn

vetemjöl tills degen är fast och fin.

Låt jäsa minst 40 min (låter alltid mina bröd jäsa minst 1 timme.

Baka ut till önskvärd form (här flätor)

Grädda 20-25 min i 175-200 grader, det lägra om du använder varmluft.

Måste tilllägga att jag ofta höftar och mina egen recept på goda saker kan ofta första gången bli till utan exakta mått men jag försöker verkligen återge så noga jag kan.

1 comment:

Toss said...

Super duper!
Sonen Jocke och hans tjej kommer på besök ikväll å vi ska äta Chili con carne, så detta ska bli perfekt.